"Jag duger precis som jag är"


Jag är MalinMariaTheresaLundqvist.
Och jag har något jag vill dela med er.

 

Det finns alldeles för många människor som inte tror på sig själva. Varför?
Jo, dom har blivit nertryckta  av någon annan på psykiska sätt, eller tryckt ner sig själva på psykiska sätt. Och det är fel. För varje människa, duger precis som dom är. Du behöver inga bröstförstoringar, läppförstoringar, dyra märkeskläder osv.  Det spelar ingen roll om du är fattig eller rik, vilken bakgrund du har, vilken religion du har. Du är en vacker människa och du har något alldeles speciellt. Du har talanger.

Detta är något min mamma byggt upp, för några år sedan, trivdes jag inte med mig själv. Men hon sa ”Malin, kom med här.. ” hon ställde mig framför spegeln, och bad mig titta riktigt noga vem det var som tittade tillbaka i spegeln. Hon sa till mig att säga orden:   ”Jag duger Precis som jag är” tre gånger. När jag gjort det , tittade fortfarande samma människa tillbaka. Jag gjorde detta i två veckor, ställde mig framför spegeln varje dag, och sa tre gånger  ”Jag duger precis som jag är” – efter två veckor var det inte samma människa som tittade tillbaka på mig. Det var en ung kvinna som trodde på sig själv, som visste att hon hade något speciellt, att hon var speciell. Som visste att hon hade talanger, att hon var bra på saker, att hon var vacker, stolt, trygg. Att hon dög Precis som hon är.
Det är jag , Malin Lundqvist. 
Jag vet vad jag går för, jag vet med hela mitt hjärta, att jag är en bra människa som alltid håller huvudet högt, som är stolt över mig själv och den sanna människa jag är. Jag låter aldrig någon knäcka mig.  Hur mycket folk än snackar skit om mig, hur mycket rykten det än går om mig, så mår jag ändå bra, för huvudsaken är att JAG vet vad som är sant. Det spelar ingen roll vad andra säger. Huvudaken är att jag vet.

 

Självkänsla- Du tror på dig själv. Du vet att du är vacker på insidan och utsidan, du vet att du  är speciell. Du anser att allt är möjligt sålänge du har viljan.  Du har stolhet. Du har respekt, dina egna åsikter, din egen vilja. Du  duger precis som du är.

Självkänsla och självfortroende är positivt.
Självgod och självälskad är negativt.

Självkänsla är det viktigaste en människa behöver. 
Har du en riktig bra självkänsla, så kommer du långt.

 

P.S – Du duger precis som Du är !

/Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0